Yolcunu seviyorsan serbest birak. Donerse senindir, donmezse zaten hic senin olmamistir!

Marka sloganlari.. Bazen markanin gecmisini, bazen markanin vaadini, bazen de markanin rakiplerinden farkli olan ozelligini vurgulayan marka kimliginin ve imajinin en onemli parcasi; kelime, kelime obekleri ya da cumleler.

Pazarlamanin icinde olmayanlar icin olusturulmasi genellikle “cok basit” diye dusunulen ama gercekte oyle olmayip, markanin bence en onemli yapitaslarindan biridir, marka sloganlari. Ister pazara yeni sunulacak bir marka icin slogan olusturuluyor olsun, isterse de pazarda yillardir var olan bir markanin slogani yenisi ile degistiriliyor olsun, fark etmez; her iki durumda da derinlemesine calisma ve beyin jimnastigi gerektiren zorlu bir surectir marka slogani olusturmak. Bir nevi markanin “catisidir”. Markayla ve marka iletisimiyle ilgili diger butun her sey bu catinin altina girer, girmelidir.

Marka sloganlarinin olmazsa olmaz ozelliklerinden bazilari ise;

  • Yaratici ve akilda kalici olmasi
  • Kisa, oz ve net olmasi
  • Sirket/marka kulturune ve stratejilerine uyumlu olmasi
  • Uzun yillar kullanilabilmesi
  • Gercekten fazlasinin vaad edilmemesi (over promising)

Gelin sizle kucuk bir test yapalim (Zaten gerek duyacaginizi tahmin etmiyorum ama yine de bir uyari olaraktan: Google amcayi kullanmak yasak :)).

Asagidaki marka sloganlari hangi markalara aittir? Cevaplar yazinin en alt bolumunde.

  1. Just do it
  2. I’m lovin’ it
  3. Impossible is nothing
  4. Connecting people
  5. Lekelere dusman, camasira dost
  6. Kontrolsuz guc, guc degildir
  7. Once huplet, sonra gumlet
  8. Cigne ve gulumse
  9. Dok dok ye!
  10. Hayat paylasinca guzel

Gelelim son gunlerde kafayi taktigim bir markanin sloganina:

  • Marka: Atlasjet
  • Slogan: Yolcusunu en cok seven havayolu

Yolcusunu en cok seven havayolu

Atlasjet’in bu slogani, yukarida belirttigim slogan ozelliklerini tasiyan guzel bir slogan ama bu sloganla ilgili kafama takilan bir nokta var.

“Yolcusunu en cok seven havayolu”.. “Hadi, ispat et!” diyesim geliyor slogani duyduktan sonra. Baska bir havayolu ciksa “hayir efendim, onlar yalan soyluyor. Biz yolcularimizi daha cok seviyoruz”; bir digeri ciksa “Hayir, hayir.. Her ikisi de yalan soyluyor. Biz yolcularimizi dunyalar kadar seviyoruz” dese..

Genelde biz “X bagimsiz arastirma sirketinin yapmis oldugu arastirmalar sonucunda, Y havayolu markasi yolcular tarafindan en cok sevilen havayolu olmustur” gibi cumlelere alisigiz. Ama bu sefer ozne ve nesne yer degistirmis; marka/sirket/calisanlar yolculari cok seviyormus. Belli ki calisanlar arasinda “Yolcularimizi seviyor musunuz?” konulu anket yapilmis ve sonucunda da bu slogani kullanmaya karar vermisler. 🙂

Belki siz boyle dusunmuyor olabilirsiniz ama ben bu slogani biraz “over promising” buluyorum. Bu nedenle de “gercekci” ve “samimi” bir soylem olarak dusunmuyorum.

Sevgiler,

Serkan

Not: Birkac yil once Marketoloji isimli pazarlama blogunda Atlasjet’in kampanyalari ile ilgili bir yazi yazmistim.

Testin cevaplari:

  1. Nike
  2. McDonald’s
  3. Adidas
  4. Nokia
  5. Ace
  6. Pirelli
  7. Capri Sun
  8. Vivident
  9. Tat Ketcap
  10. Turkcell
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s